Kring NE och semester

I eftermiddag tar jag sommarsemester, ute är det redan + 24 grader trots att klockan bara är 7.35. Det har spåtts regn till helgen och svalare väder till nästa vecka. Regnet är välkommet, här på ostkusten är det torrt som snus.

NE
Nationalencyklopedin – NE jobbar på med att bli lite mer åt 2.0-hållet. Den nuvarande layouten förhåller jag mig fortfarande avvaktande till, min högst personliga åsikt. Försöker man se mer ut som Wikipedia??? Att våra elever och studenter så ofta använder Wikipedia tror jag knappast har med layout att göra – den är gratis. Plus att den fortfarande är utan reklam. NE:s fria del har däremot reklam. Hm. Några synpunkter, någon?

NE goes 2.0 – Kunskapsbloggen
Kunskapsbloggen är ett annat exempel på hur man visar sin vilja att bli mer 2.0. Själv har jag inte följt den så länge men tycker det är ett lovvärt initiativ!

Ha det fortsatt gott i sommar!
// Pia Malmberg-Kronvall

Publicerat i Uncategorized. Etiketter: . Leave a Comment »

Kommentera

