Nyttigheter inför sommarlovet som närmar sig

… en bitterljuv tid. Så skönt att det äntligen blir lite lugnare efter terminen sista veckors ibland hetsiga tempo. Så sentimentalt att skiljas från avgångselever, strulpellar, vuxenkontaktsökande, utmanarna och alla andra alldeles underbara ungar i alla åldrar.

En del går på ”sommarlov” – uppehållstjänst, en del har den elevfria tiden framför sig då allt ska hinnas med och kanske att en och annan inte fortsätter till hösten – nedskärningar…

För dig som har tid och intresse vill jag bara påminna om källor med inspiration, verktyg och nyttigheter.

Och som avslutning kan jag inte låta bli att bädda in filmen nedan. Du kan ha sett den tidigare, men jag tror att den är precis vad man kan se i repris en sommarlovsdag. Plus att jag utmanar er alla att göra en svensk cover😉 Vem blir först?

Ha en underbar sommar!
// Pia Malmberg-Kronvall

Ett svar to “Nyttigheter inför sommarlovet som närmar sig”

  1. Inga Says:

    Åh – detta gjorde min dag!


Kommentera

