Förändringar

pictures-bigDen som har följt denna blogg genom åren har säkert upptäckt sedan drygt ett år att inläggen varit milt uttryckt – gleeeesa.

Mycket har förändrats för mig, Pia Malmberg-Kronvall, när det gäller min yrkesinriktning. Jag har kämpat för skol- och gymnasiebiblioteksfrågor i 20-talet år. Slutligen blev jag rätt framgångsrik genom att ha förberett, skrivit, formulerat argument, läst utredningar, forskning, lagrådsremisser, direktiv på längden och tvären… Och fick godkänt från Europeiska Socialfonden på 3,4 miljoner till Skolbibliotekarielyftet.

Ja, jag är stolt över det och över att ha gjort vad jag kunnat för frågan och alla skol- och gymnasiebiblioteksfolk som kämpar inom samma område – när jag hade möjligheten!

Så blåste motvinden från ett oväntat håll och jag var inte riktigt rustad för att komma i lä när jag behövde. Därför tog jag chansen när det blev en intressant tjänst utlyst i min hemmastad. Känns riktigt trevlig att nu ha möjlighet att lajva utvecklingsfrågor kring bibliotek konkret och direkt i en verksamhet igen!

Ha det gott! // Pia

Publicerat i Etik. 1 Comment »

Ett svar to “Förändringar”

  1. Monica Nilsson Says:

    Hör gärna av dig!


Kommentera

