Och en ny skribent

Ja, samma dag som Pias senaste inlägg lägger jag in mitt första. Jag har tagit över Pias uppgifter på Regionbiblioteket i Kalmar län, och har en hel del skor att passa in i – och tempo att jaga upp – så det blir kanske inte heller i den närmaste fortsättningen så väldigt tätt mellan inläggen härifrån. Men skol- (och framför allt gymnasie-)biblioteksfrågor är bland det som ligger mig allra varmast om hjärtat, så jag hoppas så småningom kunna ta över det stora engagemang som Pia hållit vid liv här.

Magnus Åberg heter jag alltså, och det är bara att skriva det ni vill till mig eller på bloggen här.

Kommentera

